Stor vinterrea!

Kronor
  • Andra valutor kommer snart!
Sverige
  • Andra språk kommer snart!

Köpvillkor

Allmänt

Nedanstående allmänna villkor gäller vid köp av produkter från Fönstersida i Fönstersida Sverige AB, org. nr 559380-3827 (”Fönstersida”). I den mån inget annat stadgas nedan eller annars avtalats mellan Fönstersida och köparen (”Kunden”) gäller köplagen (1990:931) vid köp mellan Fönstersida och näringsidkare respektive konsumentköplagen (1990:932) vid köp mellan Fönstersida och konsument.

 

Alla priser är inklusive moms om inget annat anges i offert. Priset är beräknat för avhämtning på vårt lager i Ängelholm. Eventuell frakt framgår i din offert. Bekräftad order går ej att makulera då varje order tillverkas efter kundens önskemål. Godkänd beställning går inte att göra ändringar på. När du väl skickar in din beställning av måttanpassade varor, kan ändringar ej göras. Vid annullering av ej levererad order kommer Fönstersida att kräva full ersättning för samtliga kostnader som Fönstersida har haft i samband med ordern. Var därför noggrann med att kontrollera att allt stämmer i din beställning innan du godkänner. Annullering av order för företag: Annullering av order ej möjlig. Fönstersida AB äger alla produkter tills dess att hela fakturan är betald.

 

Köpvillkor

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Fönstersida i Ängelholm AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Vi gör alltid en kreditupplysning på våra kunder. Vid ej godkänd kreditupplysning gäller förskottsbetalning. Vi reserverar oss mot fel i prislistan. Rätt till ändringar förbehålles om det är uppenbart felaktigt pris som är angett på orderbekräftelsen. Försäljning till minderåriga (under 18 år) godkännes ej utan målsmans godkännande.

 

Betalningsvillkor

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi i första hand med Svea Bank AB. I de fall utcheckning via Svea inte är möjlig kan vi efter kontakt med säljare och godkänd kreditupplysning erbjuda 30 dagars faktura via Resurs Bank. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Fönstersida i Ängelholm AB överlåtna till Svea Bank AB eller Resurs Bank AB.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,

uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

 

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Banks/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

 

Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 

Återbetalning

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på kontokort/bankkonto som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

 

Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Fönstersida i Ängelholm AB (Bolaget) så kallad alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Bolaget avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Bolaget förbinder sig då att följa ARN:s utslag.

Du som konsument kan alltid vända dig till ODR som tvistlösningsorgan. Du kan läsa mer på EU-kommissionens webbplats.

 

Kronor
  • Andra valutor kommer snart
Svenska
  • Andra språk kommer snart!